torsdag 23. mai 2013

Väckelse i Sverige..?











I dag har jag varit i Jesaja 1 och sörjigt över mina egna synder, men också för alla mina syskon i Herren - 
i Sverige och mitt hemland Norge..
Och jag tackar Abba för Hans stora kärlek och stora nåd..

Jag tackar för att jag får tvättas ren i Jesu blod..
Vi kan inte bara be om väckelse.
Vi måste ge Honom vad Hans är..
Och vända om..
Strecka oss efter Honom ständigt, och låta Honom vara centrum i våra liv..

Låt oss rena våra tankar och hjärtan för alla hårda och bittra känslor.. från rädsla och tvivel..
från allt det som står emellan oss och Gud..
Kan vi gå dithän där vi kan expandera in i Guds skönhet.?
Där bara Guds renhet vilar.?
Kan vi överlåta till Gud alla våra brister och komma fram för Gud och varandra som de människor vi är.?
Kan vi rena våra tankar och känslor för allt negativt, och i stället flöda i Guds renhet och starka varandra.?

Den här musiken har välsignat mig så i dag..

 Det är Guds renhet..
Det är Hans kärlek för oss.. som flödar bakom allt annat..
Bakom alla hårda ord, bakom all osäkerhet och rädsla..
Bakom stolthet och litenhet..
Guds kärlek som är större än allt annat..

Far, tillge mig..
Hjälp mig så varje ord, tanke och handling är täckt av Din Kärlek och Renhet..
Plocka bort allt uppror i mitt hjärta.. få mig att överlåta mig helt i Din Heliga Ande..
Hjälp mina böner till att inte upphöra en sekund.. men att jag alltid skall vila i Din närvaro..
Tack, Jesus, för ditt blod som renar mig..
Tack för att du gör mig vit som snö..
Abba, hjälp mitt land, Ditt folk, att omvända sig..
Vi behöver Din hjälp.. Öppna våra hjärtan.. få oss att se..
Vi kan inte bara be till dig om väckelse, vi måste vända om och ge Dig vad som Ditt är..
Vi måste sätta dig i centrum för våra liv..
Vi ber i Jesu namn,
Amen

Lord I repent of the hardness and rebellion in my heart..
I ask for a new heart and a right spirit.
Soften my heart and make me beautiful starting on the inside..
Create righteousness and all that is good.
I ask for great mercy for us and our nation.
Hold the winds of strife in our words our homes and in our nation.
People of peace we must be and become..
Marks of beautiful on us Lord,
Marks of Royalty and the gifts of holiness..
In the name of Yeshua,
Amen





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar