fredag 14. mars 2014

GÖR ULF EKMAN RÄTT I ATT GÅ ÖVER TILL KATOLSKA KYRKAN? (VIDEO)



Muren runt Vatican City är också grens, eftersom Vatikanet är en egen stat.
Det behövs en diskussion om katolska kyrkan (systemet, inte den troende) - den kanske kommer nu, efter Ulf Ekmans flytt till katolska tron.



Det som är viktig, är att vi gör det som GUD sägar är rätt, och inte blir vilseledda, som Jesus varnar mot.




Det finns många häpnadsväckande berättelser från prästar som har lämnat den katolska kyrkan, och som visar den katolska kyrkan från insidan - om halvparten är sanning, så är det hemskt.
 

Bland annat beskrives organisationsstrukturen i kyrkan som liknande frimurarelogen, som ett sorts samhälle innanför samhället, där mycket om ideologin är gömd för den vanliga deltagaren. 

Titusiner av anmälanden är gjort sedan 1950, och mörketalen är stora.
Homosexualitet och aids statistik är mycket högre bland katolska präster, än allment.
Världen över är MÅNGA anklagar om övergrepp mot barn och nunnor.
Hur bra funkar kyrkans lag om att leva i celibat? 

Filmen Spotlight bygger på en sann historia om cover-up inom katolska kyrkan


Den katolska kyrkans teologi, struktur, och levnadssätt, är veldigt annorlunda än andra kyrkor. I flera hundra år var det förbjudet att sprida Bibeln. Vanliga människor fick inte läsa den, eller ha den i sina hem. Det passade bra att ha Bibeln bara på latin. 

Man kan se flera likheter med islam i dag. Ett exempel är hur man fortfarande använder den arabiska texten, ett språk som många muslimer inte kan, och den religösa ledaren skall tolka skriften FÖR människor

Påven var en guddomlig person som skulle tillbes, medan Bibeln säger att vi skall bara tillbe Honom, och att vi alla är präster och kunger i vår identitet inför Herren.
 Men ni är ett utvalt släkte, ett konungsligt prästerskap, ett heligt folk, ett Guds eget folk, för att ni skall förkunna hans härliga gärningar, han som har kallat er från mörkret till sitt underbara ljus. 1.Pet.2:9


Martin Luther var en av de som ledde församlingen "ut av påvedömmets mörke och in i tron klara ljus", som E.G. White beskriver det, i sin bok "Mot historiens klimax." Det blev till den protestantiska kyrkan.
 
Katolska kyrkan brukade praktisera att man varje år fick betala för en mässa för sina avlidna kära, för att korta ner tiden de måste tillbringa i någon sorts dårlig plats i andevärlden.
De hade teorin om avlat: Att de kunde betala massor av pengar för att få tillgivelse för synd.
De kunde även betala på förskott - om de hade lust att synda..!



Kan man KÖPA förlåtelse för synd? Nej. Förlåtelse får vi får genom Guds NÅD, i enkel tro, när vi ber till GUD om förlåtelse, inte en präst.

Jes.42:8: Jag är Herren, det är mitt namn. Jag ger inte min ära åt någon annan eller mitt lov åt avgudabilder.  

Är det rätt att tillbe statyer och helgonfigurer, eller skall vi tillbe den ENA sanne Gud?


INGEN katolik dör i visshet om att få komma till Jesus, de är aldrig säkra på om de är goda nog..

Medan Bibeln säger: ” Detta skriver jag till er för att ni skall VETA att ni har evigt liv, ni som TROR på Guds Sons namn. 1. John.5.13. 
Tack Jesus!


Bara präster kan ge nattvärd inom katolska kyrkan, och de säger att mässans bröd och vin BOKSTAVLIGEN förvandlas till Kristi kropp och blod, vilket kan ses på som att igen och igen korsfästa Jesus.

Jesus sa att vi skulle göra det till MINNE om Honom.


Är det rätt att se på en människa som Gud, och sidostilla han blant annat vid att laga staty av honom med törnkrona, och laga helig relik av hans blod?


Påve staty utanför kyrka i Italien som har fått Jesu törnkrona


Deras uppner vända kors gör mig arg.

Det spelar ingen roll vad de säger om att de har detta därför att Peter blev korsfästad uppner – det är satanistiska miljön som nyttar detta som kraftfullt ockult symbol.




Vet du att katolska kyrkan har (en av) världens kraftigaste teleskop på Mt Graham, Arizona, som har fått namnet.. LUCIFER.?



Vet du att katolska kyrkan stödjer en grupp konservativa Judiska rabbiner som vill upprätta ett tempel på Tempelplatsen i Jerusalem, där man skall få TILLBE ALLA RELIGIONER.?

Detta är vad Bibeln varnar om skall komma i sista tiderna:
 Och det (odjuret) fick makt att ge livsande åt vilddjurets bild, så att bilden till och med kunde tala och låta döda alla dem som inte tillbad vilddjurets bild. Upp.13:15

Det finns bara EN GUD.

Men Bibeln berättar om onda andemakter som vill ta Hans plats, och Hans namn, och vill kallas Gud. Deras ledare är satan. 
Så om du tror vi alla tillber samma Gud, så är det inte så.

Jesus är Herre!

”Jag är A och O, säger Herren Gud, han som är och som var och som kommer, den Allsmäktige.”  Upp.1:8.




Vi är alla kristna syskon, vi är familj. 
Vi är olika som människor, vi har olika sätt att tillbe Honom. 
Och det är helt ok att vara olika.

Vi måste dock inte fira på Bibelns Ord för att framstå som en enhet, men vi måste stå fasta på Biblisk grund.



Detta är viktiga frågor att lyfta upp.
Vad är din synpunkt katolska kyrkans lära?

Mitt mål är att vi alla SJÄLV skall tänka till hur vi lever, och vad som är rätt att acceptera, och söka i Guds Ord efter vad HAN säger, om vad som är rätt.
Jag önskar alla en välsignad studie i Guds Ord.






UPDATE JULI 2016:
Så långt har vi kommit i den yttersta tiden, att nu ser vi de första röster tala för EN religion.







KÄLLOR:

"Are Catholic beliefs and practices biblical?", gotquestions.org

"Mot historiens klimax", E.G. White

"The Decline and Fall of the Roman Church", Malachi Martin

 "Exo-Vaticana : Petrus Romanus, Project L.U.C.I.F.E.R. And the Vatican's Astonishing Plan for the Arrival of an Alien Savior", Tom Horn, Chris Putnam




1 kommentar:

  1. Jag ser att Per Kornhall, tidligare medlem i Livets Ord, skriver om Ulf Ekman i en artikel i Aftonbladet 13.3.2013:
    I samband med påvebesöket i Uppsala 1989 bad man också i Livets ord för att befria påven från de demoner man ansåg att han bar på.
    Ulf Ekman predikade mot påvebesöket i Uppsala och skrev att den katolska kyrkan var ”full av ockulta inslag och har sina rötter i mycket falsk religiositet”.

    I 1989 såg alltså Ulf Ekman samma oroväckande saker i katolska kyrkan som jag ser i den i 2014.
    UNDRAR OM DET ÄR KATOLSKA KYRKAN ELLER ULF EKMAN SOM HAR ÄNDRAT SIG..?

    SvarSlett