lørdag 9. januar 2016

Gud älskar dig som Han älskar Jesus



Jag älskar dig som jag älskar Jesus.
När jag ser på dig, ser jag inte på dig negativt.
Varje synd har plasserats på Kristus, och spikrad till trädet.
Jag har tagit hand om synden, en gång för alla.
Jag tar hand om din rättfärdighet i Kristus.
Jag placerar dig i Honom, så att Hans renhet och helighet kan placeras i dig, eftersom du lär dig att leva i Honom.
När jag ser på dig, ser jag Honom först.
Jag ser dig genom en lens av Jesus. 
I Honom är du satt åt sido, adskild från synden , fullt ut friköpt,
medan du lärar att leva i fullheten av allt Kristus är i dig.

Jag vet ingen som beskriver Gud och den nära relation till Gud så bra som Graham Cooke gör. Han sätter ord på andliga händelser och fenomen som inte lätt lar sig beskriva med våra männskliga ord. Gud älskar var och en av oss, och önskar en nära, dynamisk relation med dig och mig.

Vi lever i en orolig tid, där ISIS/ISIL/IS har erklärat krig emot oss.
De har satt religion på agendan. Därför är det nu en av alla kristnas viktigaste uppgifter att förklara att Bibelens Gud, de kristnas Gud, inte är den muslimer kaller allah. Islams allah är motsatsen till Bibelens Gud.

Kolla: På vilket sätt är kristendom bättre än islam? 
           Med dold kamera i moskeen



Det finnas en andlig värld.
Det finnas goda och onda krafter, men det finnas bara EN Gud. 
Vår värld styrs av mörka krafter, det kan vi se runt oss.
Men Gud ska sätta streck för det onda, och det sker inte utan kamp.
Gud vänder allt till det goda - även ISIS/ISILs agerande.
Nu börjar många människor tänka på Honom, ställa frågor om vem Han är.

Stäng av telefonen, vila, och låt Graham Cooke visa dig lite av vem Han är. 
Börja tala till Honom, och säg du önskar veta vem Han är.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar