lørdag 30. januar 2016

"JAG ÄR Gud" : Vem är så Bibelns Gud & Jesus, islams motsats? Vilka av dessa 12 områden tiltalar dig mest?


        


Ja, vem är Han egentligen, Bibelns Gud och Jesus?
Ta en time out, och få en glimta av vem Han är genom dessa 365 namn.
Varje namn visas med en Bibelvers, och bakom varje Bibelvers gömmer sig en historia.
Slå upp de namn och Bibelvers som talar specielt till dig; läs det kapitlet som Bibelversen är hämtat ifrån.




Gud älskar var och en av oss; Han hatar bara synden, som drar människorna bort från Hans kärlek.
Han önskar ditt hjärta, att du skall lita på Honom; om du söker med öppet hjärta, vill du möta Honom.
Om du vågar,  kommer du inte att ångra dig.

Här är källan till vår judeo-kristna ärv, kultur och identitet, till vår demokrati.



 ”Men om ni söker Herren, din Gud, skall du finna honom, om du söker honom av hela ditt hjärta och av hela din själ.5.Mos.4:29

”Och det skall ni göra, väl medvetna om tiden, att stunden redan är inne för er att vakna upp ur sömnen. Ty frälsningen är oss nu närmare än då vi kom till tro.

”Natten går mot sitt slut och dagen är nära. Låt oss lägga bort mörkrets gärningar och klä oss i ljusets vapenrustning.Rom. 13:11-12






Säg detta, och mena det av hela ditt hjärta:
Jag är en syndare, och behöver en Frälsare. JESUS, FRÄLS MIG.
KOM IN I MITT HJÄRTA. JAG TAR EMOT DIG NU SOM MIN FRÄLSARE OCH HERRE.
Jag tror du dog för mina synder, och uppstod från de döda.
JAG GER DIG HELA MITT HJÄRTA OCH HELA MITT LIV.
I Jesu namn,
Amen.


PS. 
Frukta Herren:  Betyder inte at vara rädd, men att ha respekt för Honom och ära Honom som den ena sanna Gud.

Att vara en syndare: Betyder att vi inte är perfekta. Vi gör ofta så gott vi kan, men vi är bara människor, som gör många fel. Med Jesus som Herre, blir vi tvättad rena. Nära Skaparen, finns en frid och gledje som inte är beroende av våra omständigheter.                                                                            DS.



Kolla Också: 


>> Jesu seger på korset: Judarna behöver Jesus, och kristna behöver Guds lag 

>> Case For The Covenant (VIDEO)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar