fredag 24. mai 2013

Jag är din.. (VIDEO)

 


 
 Gud väckte mig med en sång ..
Vanligtvis när jag går till sängs sättar jag på lite fin worship musik eller en kristen undervisning, som kan hjälpa mig att somna.
Ibland är det en och en halv timmes undervisning, men ofta är det en musik lista som spelar tills jag stoppar den. Så ofta jag vaknar upp mitt i natten och stänga av musiken, för sen att somna om.
Natt till i går vaknade jag av mycket hög musik, "I’m Yours, I’m Yours ..", och halvvägs sovande sträckte jag ut min hand till min laptop och stoppade YouTube-videon som visades på skärmen.
Men det blev inte tyst - istället började en undervisare att prata - Jag hade satt videon PÅ! Videon hade varit av ..
Nu var jag tvungen att öppna mina ögon lite mer, och jag tittade på de andra flikarna jag hade öppna i webbläsaren, om kanske en av dem hade spelat den här låten.?
Men nej .. Vad med mediaspelaren eller videospelaren på min laptop? Nej.. ingen låt det heller .. Låten som väckte mig var ingenstans ..

Nu började mitt hjärta att jubla .. och skratta! :)) Jag visste att det var Gud .. att Han ville berätta för mig att han älskar mig .. Att Han var nöjd med mig ..
Han hade gjort detta mot mig en gång innan när jag var på IHOP, Kansas City ..
Hela dagen innan jag hade varit i Jesaja 1, i sorg över mina egna synder, i bön för mig själv och för mina systrar och bröder i Kristus ..
Det var en bra dag .. därför att Han mötte mig och talade till mig .. och jag kom så nära Honom ..

Du kan läsa mer om detta under:     >>> Väckelse i Sverige


Sången av Misty Edwards som väckte mig i grynningen, var en låt som jag dagen innan hade sjungit till Herren ur djupet av mitt hjärta. Jag sjung ut verkligen högt! Detta är riktigt bra att göra i bilen, kan ingen höra dig .. :)) Du borde verkligen prova det, det är befriande ..

I'll wait in the quiet again
For when I heard Your voice
When You said my name
My heart it yearned
In the middle of the night
My heart it yearns
Though You're far away, still I'm here to say
I am Yours, I am Yours..


Han älskar när vi tillber Honom ..
När vi kommer för att söka Hans ansikte och Hans närvaro, och inte bara Hans hand, inte bara något vi vill ha ..
Hela dagen var jag med Honom, ångrade mina synder och bad ..
Och Han belönade mig genom att sjunga tillbaka till mig ..
Mitt i natten .. väckte Han mig för att säga tillbaka till mig:
“I am here to say: I’m Yours, I’m Yours..”
Tack, Abba .. Jag älskar dig så mycket .. <3



Though I sleep, my heart is awake
Though It's night, on You I wait

It's been a long night, and I am weary
It's been a long time, and I am hungry
So I'll wait in the stillness again
I'll wait in the quiet again
For when I heard Your voice
When You said my name
When I heard Your voice
My heart it yearned

In the middle of the night
In the middle of the night
In the middle of the night
My heart it yearns

Though You're far away, still I'm here to say
I am Yours, I am Yours
And when You feel so far away, still I am here to say
I am Yours, I am Yours

And I pay my vows, no turning around
I burn the bridges that can't be found

For when I heard Your voice
And You said my name
When I heard Your voice
My heart it yearned
For You.

                                                          *                       
                            IHOPU Onething 2011 Young Adults Conference
                                       Kansas City, Mo. Dec. 29 




Den orginala varianten av sången med Mistys keyboard toner är också vacker.
Det var denna jag lyssnade på i bilen.

                        

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar